FreeRAM XP Pro | Aplikasi untuk melihat & mengosongkan memori  

3 komentar

FreeRAM XP Pro automatically configures itself to optimize your RAM in the background (you can customize this automatic operation in the program Settings). Also, you can manually free RAM at any time by pressing the blue "Go!" button.

Whenever freeing RAM, FreeRAM XP Pro either uses AutoFree (automatically optimizes for speed and memory) or tries to free up an amount of RAM you specify. You can change whether AutoFree is used or how much RAM to try to free in the "Memory Mode" options (right beneath the blue "FreeRAM XP Pro") for when you press "Go!" and in the program Settings for when FreeRAM XP Pro automatically frees memory.

FreeRAM XP Pro also features a plethora of program options, customizable settings, and advanced tools. For more information, explore the Settings window as well as the program menus. it can be downloaded here

Free RAM XP adalah aplikasi yang dapat digunakan buat melihat dan mengosongkan memory RAM yang penuh karena terlalu banyak menjalankan aplikasi pada saat yang bersamaan, RAM yang yang penuh akan mengakibatkan proses yang dijlanakan oleh komputer menjadi lambat dan besar kemungkinan bisa mengakibatkan komputer menjadi hang / crash.

Dengan menginstall aplikasi ini kita bisa melihat berapa jumlah memory RAM yang sedang digunakan maupun sisa dari memory yang masing kosong, selain itu kita juga bisa melakukan setting pada aplikasi untuk mengosongkan memory pada kondisi tertentu sesuai dengan setting yang kita berikan. Aplikasi gratis untuk mengosongkan memory ini dapat di download disini

Related Link :

Berdasarkan Kategori :



3 komentar: to “ FreeRAM XP Pro | Aplikasi untuk melihat & mengosongkan memori

Post a Comment

Post a Comment

counter